The Hunger Games!

Dit weekend ben ik met mijn zus en zusje naar de bioscoop geweest =P!  We kozen voor de film "The Hunger Games". Het werd wel eens tijd dat ik die film ging bekijken =]!

Ik vond deze film zelf heel spannend (ik ben  me zelfs een keer rot geschrokken)! Gelukkig waren mijn vrienden er dus niet bij, die zouden mij er elke dag aan herineren hoe ik door die stoel schokte xD! Maar ik vond de film heel leuk en het was weer eens anders dan de films die ik normaal kijk en het was vaak onvoorspelbaar wat er ging gebeuren ^^! Ook zaten er wel leuke jongens in de film (natuurlijk viel ik weer voor de "bad guy" in de film xD)! Dus je moet de film zeker zien als je dat nog niet gedaan hebt =]!

De film is in ieder geval afkomstig van een boeken serie die geschreven is door Suzanne Colllins en dat boek was gebasseerd op een Griekse myhte.

De schrijver vertelde :
"Waarschijnlijk begon het al toen ik acht jaar oud was en ik een obsessie had voor mythologie. Ik las toen het verhaal van Theseus. Deze mythe vertelt over de stad Athene die, als straf voor het verleden, zeven jongens en zeven meisjes naar Kreta moet sturen. Deze kinderen werden in een doolhof gegooid om te worden verslonden door de Minotaurus. Zelfs als jong meisje snapte ik de genadeloosheid van de boodschap: Zorg je voor problemen, dan doen wij iets wat nog erger is dan je vermoorden: we vermoorden je kinderen."

Dat was wel apart om te lezen, want ik had geen idee van de achtergrond van het verhaal =P!

Het verhaal :
Het verhaal speelt zich af in de toekomst in Noord-Amerika, waar zich een nieuw land heeft gevormd, namelijk Panem, dat 12 districten telt en een hoofdstad, het Capitool. Oorspronkelijk waren dat 13 districten, maar in een opstand van 74 jaar geleden heeft het Capitool het 13e district genadeloos afgeslacht. Als een herinnering voor de rebellen aan die opstand, werden de Hongerspelen in het leven geroepen. Dit houdt in dat elk jaar van elk district twee deelnemers (een meisje en een jongen) tussen 12 en 18 jaar moeten deelnemen in de Hongerspelen, een gevecht tot de dood waar het hele land verplicht naar moet kijken.

The Hunger Games - Trailer :

Soundtracks :

“DEEP IN THE MEADOW (LULLABY)”
Lyrics by Suzanne Collins
Music by T Bone Burnett and Simone Burnett
Performed by Jennifer Lawrence and Willow Shields

“FAREWELL”
Written by Evgueni Galperine
Performed by Evgueni Galperine and Mariana Tootsie
Courtesy of Mathieu Gerault

“HORN OF PLENTY”
Written by Win Butler and Régine Chassagne

“WAR”
Written by Gabriel Hubert, Saiph Graves, Amal Hubert, Tycho Cohran,
Jafar Graves, Uttama Hubert, Seba Graves and Tarik Graves
Performed by Hypnotic Brass Ensemble
Courtesy of Honest Jon’s Records

“SEDIMENT”
Written and Performed by Laurie Spiegel
Courtesy of Laurie Spiegel

“A WASP ON HER ABDOMEN”
Written and Performed by Chas Smith
Courtesy of Cold Blue Music

“THREE MOVEMENTS FOR ORCHESTRA, MVT. 1”
Written by Steve Reich
Performed by Lower Austrian Tonkünstler Orchestra
and Chorus Sine Nomine Conducted by Kristjan Järvi
Courtesy of Chandos
By Arrangement with Source/Q

“ALLT VARO HLJÓTT”
Written and Performed by Olafur Arnalds
Courtesy of Erased Tapes Records Ltd.

“MARISSA FLASHBACK”
Written by Thomas Owen
Mostyn Rowlands

“ABRAHAM’S DAUGHTER”
Written by Win Butler, Régine Chassagne and T Bone Burnett
Performed and Produced by Arcade Fire
Courtesy of Arcade Fire Music, LLC

“SAFE & SOUND”
Written by Taylor Swift, John Paul White, Joy Williams and T Bone Burnett
Performed by Taylor Swift Featuring The Civil Wars
Produced by T Bone Burnett
Courtesy of Big Machine Records, LLC

“KINGDOM COME”
Written by John Paul White and Joy Williams
Performed by The Civil Wars
Produced by T Bone Burnett
Courtesy of sensibility music / Republic Records

“TOMORROW WILL BE KINDER”
Performed by The Secret Sisters

“NOTHING TO REMEMBER”
Performed by Neko Case

“THE RULLER AND THE KILLER”
Performed by Kid Cudi

“DARK DAYS”
Performed by Punch Brothers

“ONE ENGINE”
Performed by The Decemberists

“DAUGHTER'S LAMENT”
Performed by Carolina Chocolate Drops

“TAKE THE HEARTLAND”
Performed by Glen Hansard

“COME AWAY TO THE WATER”
Performed by Maroon 5

"RUN DADDY RUN”
Performed by Miranda Lambert

“RULES”
Performed by Jayme Dee

"EYES OPEN”
Performed by Taylor Swift

“LOVER IS CHILDLIKE”
Performed by The Low Anthem

JUST A GAME
Performed by Birdy

Nou dat was wel weer een post voor vandaag =]! Ik hoop dat als je de film nog niet gezien hebt, nu toch zin hebt om te gaan!

Hebben jullie deze film al gezien ??

Well, xxx Katy and may the odds be ever in your favor <3!

Reacties

  1. Ik heb hem gezien, schrok je toevallig bij het stukje met die hond? Want ik schoot toen ook een meter uit m'n stoel :p maar het is idd een hele goede film! Leuke post!,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de film gezien in de cinema! Vond alleen het einde wat tegenvallen, het ging ineens allemaal zo snel.
    Wil wel zeker de boeken lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat je de film vond tegenvallen =[. Ik vond de film wel leuk omdat het weer eens anders was dan de films die ik gewend ben te zien =P.

      Ps. ik kan geen reacties plaatsen op jouw blog, maar succes met het vinden naar werk en nog beterschap <3!

      xx ^^!

      Verwijderen
  3. Jaa ik heb 'm ook gezien hij is geweldig <3

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts