St. Patrick's Day!

Hello my friends hahaha ^^!

Today I'm gonna post about St. Patricks Day =]! En voor de mensen die hier nog nooit van gehoord hebben :

St. Patricks Day is de nationale feestdag van Ierland. Deze feestdag valt altijd op 17 maart en het wordt gevierd ter ere van de beschermheilige van het land : Sint Patricus.

Vooral in Ierland wordt dit uitbundig gevierd, maar ook meerdere landen doen hier aan mee (en dan vooral de VS en Australië). Daar zijn namelijk veel Ieren naartoe geëmigreerd.
Het Ierse klavertje dat Shamrock wordt genoemd staat overigens symbool voor St. Patricks day ^^!
Natuurlijk ben ik niet Iers en heb ik zelf weinig met het land te maken (net als mijn vrienden), maar wij waren die dag dus : Irish For The Day. Toevallig is Lauren (een van mijn vriendinnen) half Engels. Zij gaat ook wel eens naar de (Ierse) pub : Finnegan's. Finnegan's viert als Ierse pub natuurlijk ook St. Patrick's Day. Lauren besloot ons (Cynthia en mij) daarom uit te nodigen om die avond in de pub te zitten. Dus vandaar eigenlijk dat Cynthia en ik voor het eerst St. Patrick's Day konden vieren.

Natuurlijk moesten wij wel groen aan haha. Dat is de kleur die iedereen draagt op die feestdag.

In ieder geval post ik vandaag dus een bericht met een Iers tintje eraan ^^!
Onze dag begon in Rozenburg waar wij bij Lauren gingen eten. En Cynthia had gekookt! En het leuke eraan was, dat het eten nog lekker was ook =P! We kregen shoarma broodjes met stukjes kip erin en krieltjes ^^!
Zo zag ik er trouwens uit die avond. Groene nagellak, groen shirt en een groen armbandje die Lauren voor ons had gemaakt <3!

Toen we met z'n alle klaar waren om te gaan, zijn we gelijk vertrokken om naar Finnegan's te gaan. Iedereen droeg wel iets dat groen was en het was lekker druk die avond. Natuurlijk was er ook Ierse muziek en is er nog een band gaan spelen.
Blue Curaçao <3!
Ook kwam Kelly (die blonde meid =P) nog even bij ons zitten ^^.
Deze foto hierboven was trouwens aan het begin van de avond. Toen was het nog redelijk rustig =P! Maar de klavertjes hingen er al. Pff alleen deze gasten hadden natuurlijk geen groen aan =O!
Maar Nadia en Natascha (werknemers bij Finnegan's) deden wel gezellig mee aan het feest =]!
Op deze foto zie je overigens Kelly, Lauren's moeder, Ik, Lauren en Cynthia. Volgens mij heeft iedereen het wel naar zijn zin gehad die dag/nacht =P! Alleen daarna was ik kapot en vandaag was ik nog een beetje slaperig bij mijn rijles ..OEPS xD! Maar mijn rijles grafiek gaat nog steeds omhoog gelukkig =].
Voor meer informatie over de feestdag zelf : http://nl.wikipedia.org/wiki/St._Patrick's_Day.

Hoe was jullie weekend ^^??

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Haha, wat gaaf! St. Patricks Day is echt leuk, ik vind de kleur geweldig. :')

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om nu een beetje te weten wat het inhoudt ik had er nog nooit van gehoord namelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk! lijkt me leuk om een keer te vieren. x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk om te lezen! Ik vond het altijd wel grappig, St Patricks Day :)
    Mijn weekend was geweldig, alleen jammer dat het zo snel weer maandag is...
    Liefs,
    Mia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ziet er super leuk uit! lijkt me ook nog wel eens leuk om mee te maken ;d

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts