1. 2. 3. 4. 5. 16. 17.

maandag 27 februari 2012

Snowboarden in SnowWorld!

Vandaag even een post over vorige week, want ik had Cynthia (klasgenoot en goede vriendin van mij) nog beloofd hierover te posten ^^! Vorige week heb ik eindelijk voor het eerst gesnowboard! Ik moest wachten tot ik in de vierde klas zat en toen het eindelijk zover was ging het niet door. Er was bij de sportklas van onze school (die in Oostenrijk waren) iemand gewond geraakt en lag in het ziekenhuis. "Uit respect" mocht daarom niemand van onze school toen meer snowboarden (in Nederland). Ik vind het dikke onzin, want dat ongeluk gebeurde in Oostenrijk in de vrije natuur en niet in Nederland binnen in een bepaalde ruimte. Daarbij kun je uit respect ook een kaartje sturen i.p.v. beslissen dat gelijk heel het snowboarden word afgeschaft! Ook was het, het laatste jaar van de mavo, dus eigenlijk was voor vier mavo hun enige kans om te snowboarden via school gewoon ontnomen. Daarbij, wat helpt het om het snowboarden af te schaffen voor dat meisje o.O?? Pff, effe mijn geklaag openbaar gemaakt, sorry hoor xD!!!

Maar nu ik van vier mavo naar vier havo ben gegaan, heb ik toch het geluk gehad om te kunnen snowboarden ^^! Omdat ik een beginner ben, kreeg ik sowieso eerst les van wat leraren. De les werd overigens gegeven in SnowWorld (Zoetermeer). De eerste foto boven laat de opening van SnowWorld zien. Alleen de sneeuw om het gebouw was er toen niet, maar ik vond het een mooie foto =]! En zelf had ik geen camera mee, dus mijn eigen foto's konden helaas niet.
De eerste keer snowboarden voor mij was spannend en eng. Ik wilde al zo lang eens snowboarden, maar het was moeilijker dan gedacht. Je gebruikt sowieso je benen anders dan wanneer je loopt. Je zit natuurlijk met je benen vast aan een board. Verder was ik bang om te vallen.

Snowboarden werd daar (bij SnowWorld) vergeleken met skateboarden, maar ik vind skateboarden persoonlijk moeilijker. Van een skateboard val ik sneller en harder, omdat ik niet vast zit aan het board en als ik val, val ik op een stenen grond. Niet dat ik bij het snowboarden niet keihard ben gevallen hoor! Het is nu bijna een week geleden en ik heb nog steeds een grote blauwe plek op mijn knie, die soms nog pijn doet.
Bij de les leerde we onder andere hoe we moesten vallen en opstaan. En ook hoe we van de piste af moesten gaan en hoe we helemaal naar boven moesten lopen met het snowboard vast aan ons been (een been zat toen vast en de andere was los).

Toen ik de eerste keer naar beneden moest met dat snowboard vond ik het eng, dus ik hield mij maar vast aan die leraar haha xD. De andere keren ging ik alleen =P. Ik heb het in totaal twee keer volgehouden om niet te vallen, jhee me =]!

Hoe dan ook, het snowboarden was leuk! Een nieuwe ervaring en ik had veel plezier met mijn vriendinnen (Lauren, Cynthia en Jeanette). Soms viel ik, maar soms ging het wel redelijk =P. Alleen aan het einde voelde ik mijn vingers niet meer en ben ik gestopt. Die drie uur snowboarden was lang genoeg! Uiteindelijk heb ik maar 10 minuutjes gemist van de drie uur. Bij het snowboarden kreeg ik overigens 1,5 uur les en mocht ik 1,5 uur vrij snowboarden.
Nou ik hoop dat Cynthia dit leest en blij is dat ik er wat over heb geschreven haha ^^! Volgend jaar hoop ik te kunnen skiën, want dat het ik ook nog nooit gedaan =P!

Hebben jullie ervaring met wintersport ??

xxx Katy ^^!

6 opmerkingen:

  1. awh super leuk! ik heb een keer geskied en dat was een hell haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf joh! Ik heb net als Littlefashiolista 1 keer geskied en dat was echt verschrikkelijk haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk! Vooral om het bij andere te zien haha want ik zelf zal echt nooit skiën! Niks voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supervet! Lijkt mij zo'n toffe ervaring. Ik heb nog nooit gesnowboard of geskied, wil het nog wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb laatst geskied in Snowworld in Landgraaf :D (ligt ook kort bij mij dus)

    Hahaha

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super leuk! ik ben vorige week op skikamp geweest! x

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...