Let's go eat some sushi!

Sinds gisteren heb ik eindelijk na lang en hard werken voorjaarsvakantie! Echt heerlijk om even rust te hebben <3! Mijn zus, zusje en ik zijn in ieder geval de vakantie begonnen met Sumo (Japanse Sushi en Grill Restaurant) in Rotterdam.
Eerst hadden we gereserveerd, maar natuurlijk stonden we bij de verkeerde Sumo. Er zijn er namelijk twee =P! Gelukkig waren we nog op tijd ^^! Mocht je het ook leuk lijken : reserveren moet je echt doen, want anders kom je er niet in. Het zit namelijk altijd vol! De foto hierboven is van sluitingstijd, dus vandaar dat het er op de foto wat rustiger uitziet =P!
Toen we bij de juiste Sumo waren, konden we aan tafel en waren de bekende stokjes er weer. Ik kan er maar half mee eten, want de rest van het eten valt er nog vaak tussendoor haha ^^!
We konden bij Sumo uit 99 gerechten kiezen (en dan reken ik de ijsjes en de drankjes er niet bij), en het restaurant heeft geloof ik 6 ronden. Per ronde mag je per persoon 5 gerechten uitkiezen en dat kwam dan op tafel. Het is overigens niet zo dat er iemand ineens zegt : "Ronde 2". Je komt gewoon binnen en je mag je eigen tempo bepalen ^^. Wij kwamen trouwens op ronde 3 uit =P. Oh en hierboven op de foto zie je : Tamago (omelet) en Sake (Zalm) sushi.
Ik vind de kwaliteit van het restaurant heel goed, alleen ik houd zelf niet zo van sushi. Toen ik de wasabi sushi in mijn mond had, pakte ik snel een servetje om het in terug te doen xD. Nee, sushi is niet mijn ding. Heel jammer, want het ziet er zo lekker en leuk uit ^^! De sushi is wel lekker hoor, want mijn zus en zusje zijn er gek op. De reden waarom het bij mij niet zo in de smaak viel was, omdat ik er niet zoveel van houd. Dus de kwaliteit is goed, waarom zou je anders twee dagen van tevoren moeten reserveren omdat het er vol is!
Op de foto hierboven zie je verschillende soorten sushi. Je hebt Tekka Maki sushi, Kappa Maki sushi, Wasabi Maki, California Maki, Chicken Mango enz. ^^!
Mocht je je nou afvragen hoe dat zit met al die sushi benamingen, via Sumo staat hier wat informatie  :

Wat is sushi.

Sushi zijn kleine Japanse hapjes geserveerd met rijst die op smaak is gebracht met azijn, daarbij worden ook andere ingrediënten zoals vis, groenten en ei geserveerd. De meeste kennen sushi alleen als rauwe vis, maar de vis hoeft niet rauw te zijn. De paling sushi, "Unagi" die worden gestoomd en daarna gegrild en geserveerd met een zoetige saus. De makreel, "Saba", is vaak gemarineerd in azijn.

Sushi Vormen :

Nigiri: Nigiri sushi is de bekendste sushi, dat is een blokje rijst met daarop een plakje vis of omelet.
Maki
: Maki dat zijn rolletjes sushi. Een plak zeewier, Nori waarop wat kleefrijst wordt gelegd en in het midden de vis dat wordt opgerold en in stukjes gesneden.
Gunkan
: Is een Maki waaruit de helft van de rijst is gehaald, je krijgt dan een soort bootje daarop ligt dan meestal fijn gesneden ingrediënten zoals viseitjes.
Temaki
: Dat zijn puntzakjes van zeewier gevuld met rijst en andere ingrediënten.
Chirashi
: De gemakkelijkste Sushi is een kleine schaal met rijst vullen en daarop plakjes vis.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, al denk ik wel dat veel van jullie wel ongeveer weten wat sushi inhoud =P.
Haha, dit vond ik een van de lekkerste : Tori Terriyaki <3!

Voor de rest had ik nog witvis, yakitori, gemixt fruit in kokossaus, chicken wings, loempia's en een Tori Salad enz.. Lekker veel, maar ik was vooral fan van de Tori Terriyaki en de Tori Salad <3! Ik houd gewoon veel van kip ^^!
Mijn zus nam trouwens zoiets grappigs. Mijn zusje en ik noemen het in ieder geval bonen met haar xD! Ik kan me niet voorstellen dat ik dit zou bestellen, maar ja mijn zus vind het blijkbaar lekker xD.
Aan het einde aten we nog een ijsje en daarna gingen we door Rotterdam. Toen kwamen we uit bij Saint Tropez waar we nog wat hadden gedronken =].
Wat is jouw favoriete Japanse gerecht (of wat lijkt je lekker) ??

Meer informatie :
Over Japans restaurant Sumo

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Ik heb ook nog nooit sushi gehad. Het ziet er altijd wel heel lekker uit, maar ik ben toch bang dat het mij tegenvalt!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nommmaablle! Omg, ik was afgelopen donderdag nog in Amsterdam voor sushi, volgens mij ook bij Sumo. ;D Ik herkende een aantal op dat bordje die ik ook heb gegeten. Echt damn tasty! Ik ga voor de sushi met geen idee wat erin zit, geen zalm, maar iets met sla en iets knapperigs. Zo lekker. :')

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel voor je leuke reactie! En je enthousiasme over de zomervakantie! Hahaha.
    Xxliefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bedankt voor je onwijs lieve reactie!
    en sushi is zó onwijs lekker, hihi.
    loves, saar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh kwijlen bij je foto's !
    ik vind sushi ook echt heeeeerlijk <3
    one of my favorites : dragon roll!
    liefss

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben je 100ste volger op gfc ;) ik volg je ook via bloglovin. Maar wil wilde je even bedanken voor je leuke berichtje! Ik was vroeger ook helemaal fan van Taffie, ik weet nog dat ik mijn haar hetzelfde wilde als haar :P maar mijn moeder vond dat geen goed idee.

    Maar leuk blog heb je, ikzelf hou niet van japans eten. Maar dat komt grotendeels omdat ik veel dingen niet mag eten vanwege allergieen. De bar ziet er trouwens wel heel knus en gezellig uit! Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Love sushi!!!!!!!!!! ik krijg zo een honger van je foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker lekker! Ik heb vorige week ook sushi gegeten. Vooral met gamba of zalm vind ik erg lekker. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee, dat van Selena Gomez wist ik niet! :o & ik volgde je al, haha! :)
    Oooeeeh, ik hou van sushi! Ik moet zeker eens gaan naar die zaak. :D
    x Lana

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb nog nooit sushi gegeten, best erg, hihi. Het lijkt me best lekker en ik hoor/lees er ook alleen maar positieve dingen over. Ik moet het toch maar eens gaan proberen! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Yum! Ik ben het meest gek op sushi hihi! Dit lijkt me een heel leuk restaurant. En dat ijs, was dat groene thee ijs? Dat heb ik echt nog nooit gehad, maar lijkt me wel super lekker. Dankje trouwens voor je leuke en lange reacties op mijn blogs!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jammie dat ziet er lekker uit!
    Super leuke blog heb je trouwens!
    Ik volg je volg je terug??

    Liefs Melissa

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten