Eerste rijles..DOODENG!


Alsof mijn geschiedenis toets vandaag al niet genoeg spanning was! Nee hoor, ik kreeg er nog iets bij! Namelijk mijn eerste officiële autorijles! Natuurlijk super spannend, want je krijgt les van iemand die je niet kent en je gaat gelijk de weg op! Ik mocht al gelijk de straat uit rijden en kreeg uitleg over de snelkoppeling, gas geven, remmen, in z'n 1 t/m 5 rijden, bochten maken, binnen de autobaan blijven, heel veel!
En natuurlijk ook heel eng, want ik ben normaal altijd degene die achterin zit en nu zat ik ineens voorin en mocht ik de weg op. Haha, een keer moest ik naar rechts rijden, maar ik links leek mij veel sneller, dus ik reed bijna links de rotonde in. Dus in de tegengestelde richting! Wat ben ik toch een spookrijder xD! Ik dacht waarom niet gewoon links dan ben ik veel sneller. Maar ik dacht effe niet na dat ik ook tegenliggers zou krijgen als ik door had gereden.

En ik heb ook achtjes gereden. Allemaal van dat soort oefeningen kreeg ik, maar het leukste en spannendste was toch wel rijden op de officiële weg. En raad eens, ik heb niemand aangereden xD! Mijn autorijles ging volgens mijn rijinstructeur redelijk goed, dus laten we hopen dat ik binnen een klein tijdje mijn rijbewijs heb ^^!

Ik hoop dat ik mijn rijbewijs voor de zomervakantie heb, want ik denk dat ik dan met mijn zusje een auto vakantie naar Gibraltar maak ofzo haha. Lijkt mij wel leuk =P! Maar aah ik voel me ineens zo oud en volwassen xD! Normaal zit mijn pa achter het stuur en nu ineens ik! Hoe vreemd =P!

Zijn er hier toevallig ook bloggers, die hetzelfde meemaken als ik ?? Of misschien hebben jullie je rijbewijs zelfs al =P?!

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Ik vond m'n eerste rijles ook echt heel eng!

    Inmiddels heb ik al anderhalf jaar m'n rijbewijs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, ik ben 13, onee 14! haha dat voelt even goed... anyway, heel erg leuk dat je nu achter het stuur mag, dat maag ik met min 14 jaartjes dus nog niet... pity.
    liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat stoer zeg! Het gaat vast wel goed joh, lijkt mij ook best eng:P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, vet! Damn, ik weet mijn eerste rijles nog wel.. uch. :') Eng like hel. True, je bent gewend om achterin te zitten! Dat had ik namelijk ook. :D Ik vind het leuk om te rijden, maar niet met een instructeur. :')

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie mezelf die auto al de sloot in rijden haha!
    Eerst nog ff flink doorsparen ervoor... Vind het echt balen dat het zooo veeel geld kost!
    xXx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wacht nog even totdat ik een vaste baan heb :), maar ik heb er wel zin in om te beginnen :D
    Liefs,
    Mia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat suuuuper gaaf zeg! Haha :) Leuk man! Succes met je lessen! Ik kan niet wachten totdat ik ook gaa beginnen!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb nu 11 lessen gehad en ik ben er nog steeds totaal niet goed in, hihi! Hoe gaat het nu bij jou? x Savan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ahh, gelukkig maar (: Ik heb telkens anderhalf uur les, maar ik mocht pas bij de 6e les ofzo op de snelweg. Maar daarvoor deed ik wel al bijzondere verrichtingen, zoals de hellingproef en draaien op de weg ^^. Dus ik probeer maar niet te vergelijken, want elke rijschool doet het natuurlijk anders (: Haha, dat met de verkeerde kant oprijden heb ik nou ook altijd! Dan zegt ze 'recht' en dan ga ik naar links ^^. Maar ik word er al steeds beter in ;p Ik zal binnenkort er ook maar eens een post over maken! In ieder geval heel veel succes! ;D xxx Savan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het went wel, langzamerhand gaat het steeds beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De eerste rijles is voor iedereen spannend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mijn eerste rijles vond ik echt doodeng! Durfde ook eerst de weg niet op te gaan. Nu een aantal jaar later weet ik niet beter!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten