Victoria Francés

Haii sorry dat ik gisteren niet gepost had, maar mijn vader was jarig (al 51 jaar!) en ik moest hard leren voor een maatschappijleer toets. Maar vandaag heb ik weer eens een post en dit keer over de Spaanse kunstenares Victoria Frances <3!

Victoria Frances is sowieso al bekender dan Cris Ortega. De kunst van Victoria Frances kan je bijvoorbeeld kopen in de Large (kledingblad, maar daar kan je ook spullen kopen). Ook zie je vaak agenda's van Victoria Frances.
Ik ken Victoria Frances toevallig, omdat ik twee vriendinnen heb die, die mooie tekeningen van Victoria hebben ^^!

Victoria Frances vind ik zelf nogal een gothic stijl hebben =P. Dat beeld heb ik er gewoon bij =]. Verder tekent zij in verschillende stijlen. Wat voor soort tekeningen bij mij vooral bekend waren, zijn de vampier tekeningen ^^!
Informatie van haar fansite (Engels/English) :

Victoria Francés was born on October 25th, 1982. From her early childhood she was fascinated by the beauty of the forest in Galicia, where she spent much of her infancy. After traveling to cities like London and Paris she was hypnotized by the atmosphere there, the same that brought to life legendary masterpieces of Gothic literature. Her illustrations and sketches recall the dreamlike world of Gothic Romanticism.

Influenced by pre-Raphaelite paintings, she chooses subjects that take us to a symbolic, magical and ancient world. All the sufferings of the outcast of this world is shown in dark castles and mansions with flickering lights, with the distinct influence of Goethe, Edgar Allan Poe, Baudelaire and even Bram Stoker.
Facts / feiten :
Date of birth: 25 Octobar 1982
Place of birt: Valencia (Spain)
Fav authors: Oscar Wilde, Edgar Poe, Victor Hugo, Goethe, Bram Stoker, Baudelaire, Anne Rice.
Fav painters: Brian Froud, Luis Royo, Allan Lee, Joseph Vargo, David Delemare, John Bolton.
Fav films: Edward Scissorhands by Tim Burton, Dracula by Francis Ford Coppola and Interview with the Vampire by Neil Jordan.
Als je nou nieuwsgierig bent naar meer werk van Victoria Frances kan je op haar Engelse fansite kijken : Victoria Frances Fan (van die site heb ik onder andere mijn informatie gevonden =P).

En je kan ook kijken op haar officiele site (Spaans) : Victoria Frances official site .

Dat laatste plaatje heb ik in mijn roze agenda geplakt trouwens xD. Maar ik vind Victoria Frances een hele goeie kunstenares ^^! En jij ??

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Ik kende haar al en haar werk ,, ik vin het ook prachtig! zo knap echt wauw gewoon! wel beetje jammer dat het zo donker is:)
    Colourful-Frutsel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het echt heel mooi, maar ben niet zo van het gothic, hou meer van de vrolijke kunst zeg maar!

    Liefs
    Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woop, congratulations with your daddy! ;D Ookal was het eh gisteren. :') Mooie schilderijen, gawd. Ik houd van kunst, zucht. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou hier van, heb de plaatjes al vaker gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel apart.. nooit eerder van gehoord. Je moet ervan houden, maar een goede kunstenares is ze zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik zelf heb niet zo een gothic stijl, maar deze tekeningen zijn gewoon prachtig. ze zijn heel afgewerkt en tot in de kleinste details, als ik dat zou kunnen ;o waaw gewoon :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten