Kerstmarkt @Dordrecht!


Hoe ouder je wordt hoe minder kerstsfeer je voelt lijkt het soms, maar ik wilde mijn kerstgevoel niet verliezen en ben met mijn ouders naar de kerstmarkt in Dordrecht geweest (vorige week). Vele leuke dingen te zien : Kerstkraampjes en spullen, lekker eten en drinken, husky's (wolf achtige honden), mensen verkleed als kerstboom, muzikanten en ook heel veel drukte!
Toen we onderweg waren naar Dordrecht maakte we ons erg druk over het weer, omdat we in de verte al regen zagen! Gelukkig viel dat die dag wel mee <3!
We gingen eerst langs de kraampjes (waar het echt ongelofelijk druk was!) en kwamen aan bij deze kaasboer. Die man had echt de apartste kazen : tzatziki kaas, piri piri kaas enz.. Wij hebben toen een kaas gekocht met Surinaamse kruiden erdoor =P!

Je kan in ieder geval zien op deze foto, dat we lekker weer hebben gehad <3! Al miste ik de sneeuw wel!
Heel leuk om te zien, waren de oud Hollandse huisjes. Sinds mijn rondje cultuur door Spijkenisse ben ik daar veel meer op gaan letten dan eerst. Om eerlijk te zijn vind ik die oud Hollandse huisjes ook veel leuker tonen dan de huizen die we nu hebben =P!
Op de markt hebben we ook een hele mooie husky gezien <3! Deze husky was echt super groot en was net een wolf =D! Zag er echt zo cool uit ^^! Ook mooie ogen trouwens <3!
Dit is hoe de straat eruit ziet op de markt. Het lijkt hier nog rustig, maar in werkelijkheid is het super druk! Verder ziet de straat er zoveel gezelliger uit in de avond. Maar overdag's was het ook leuk hoor <3!

Ik heb me ook lekker vol gegeten met kibbeling en een heerlijk kaasbroodje (warm natuurlijk) =P!
En mijn zusje ontdekte het innerlijk kind in zich toen ze op de Zeeman attractie zat haha ^^!


Me and Channah ^^!


Ook was er nog een leuke muziek groep. Hun maakte natuurlijk allemaal leuke kerst nummers, maar dan hadden die nummers een andere stijl dan de nummers die we gewend zijn.
Mocht je nou toch een winters gevoel willen hebben, heb je in Dordrecht een schaatsbaan ^^! Jammer, dat ik niet kan schaatsen. Ik ben altijd als de dood dat ik val! Maar ja, ik moet wel toegeven dat ik echt een angsthaas ben hoor. Ik ben voor zoveel dingen bang =P!

Hier zie je nog een kindje met een pinguïn ^^!

En hier nog een klein filmpje :

Iemand nog een hug nodig ??



Hier kwamen we aan bij een plein van Dordrecht. Daar had je ook een museum zitten, die over het leven van vroeger ging. Dan met je denken aan de tijd van Willem van Oranje =P!

Toen had je daar ook een 3D film (waarbij de brillen helaas ook op moesten). Ik vind 3D films wel leuk hoor, maar zonder 3D vind ik het eigenlijk net zo goed!

Verder stond er nog een leuke kerstboom =P!

Nog een kerst café :



We kwamen dus wat later aan bij een leuke kerst kroeg xD. En gelukkig wilde de Kerstman en Kerstvrouw even met ons op de foto haha =P!

Later bij de kerstmarkt kwamen we aan bij beelden gemaakt van ijs (ijssculpturen)! Ik vraag me wel af hoe lang die beelden in leven zijn gebleven, want het was boven de nul graden.

IJS =D!

Plotseling hoorde ik het nummer : I want candy xD!

Dordrecht is een mooie oude stad. toch had je een toren van Pisa effect bij sommige huizen (kijk bij de foto hierboven) xD.

Maar die oude stijl is wel leuk om te zien ^^!

Hier zie je nog wat foto's van een deel van de markt + de ligging van een deel van de markt :



Hier is nog een klein filmpje van het concert in het huisje. Een beetje jazz gok ik =P :





Mooie ingedeukte huisjes hahaha. Het ziet er niet zo handig uit =P!



De haven ^^!


Verder heb je daar nog een prachtige grote kerk <3! Ik heb altijd iets met architectuur. Zoiets is leuk om te fotograferen en om doorheen te lopen =P.




Aan het einde van onze lange lange dag zijn we net voordat de regen begon met een auto naar huis gegaan. Mijn vader werkt bij een bedrijf en toevallig verhuurde dit bedrijf voor de kerst auto's om mee naar de kerstmarkt te rijden. En klagen mochten we zeker niet, want we zaten in een Audi A7 die ongeveer een ton is een euro's xD :

En natuurlijk dronken we daarna nog thee om op te warmen =D! Heerlijk hoor, die kerst <3!

Een van de aankopjes die ik heb gedaan is het mini boedha beeldje =P!  Het schijnt een zegend beeldje te zijn. Nou moet ik wel zeggen dat toen we thuis waren een dag erna onze kat was oevrleden, dus volgens mij werkt het totaal niet xD!

Later ben ik ook nog bij Ici Paris geweest en heb ik een monstertje van Dior meegekregen :  J'adore l'absolu (Eau de Parfum).

Het geurtje ruikt lekker fris ^^! Het is niet mijn favoriete geurtje, maar ik zou je zeker aanraden even naar Douglas of Ici Paris te gaan om te kijken of het luchtje wat voor jouw is =P!

Zo weer eens een mega post! Nu snap ik waarom ik deze post niet in een dag afkreeg xD!

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Leuke post en mooie foto's! Ziet er wel gezellig uit daar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke foto's! ziet er gezellig uit!
    xxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's, wat veel ook! Echt sfeervol, love it. J'adore is echt.. AMAZING! Ik heb al drie flessen versleten, inmiddels moet ik aan mijn vierde gaan beginnen, dat is echt de beste vrouwelijke parfum eva.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's van de stad waar ik woon en werk, de kerstmarkt is altijd weer gezellig (maar wel erg druk...)! Anyway, prettige kerstdagen en een goed uiteinde :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten