Portugal (Algarve), Tips & Must go's!

Vandaag ga ik mijn persoonlijke review geven over de Algarve =]!

Ps. voor meer informatie over een bepaalde plek, klik op de link (je herkent het aan de gekleurde woorden).

Ik begin bij de bezienswaardigheden :

boem!.jpg
1. Lagos.
Een leuke plaats om te zijn! Mooie stranden en ook de golven zijn niet mis! Ook zal je surfers zien ^^! Verder is het een mooie plek om doorheen te lopen en zal je ongetwijfeld nog straatartiesten tegenkomen. Toen ik weg moest vond ik het zelf heel jammer, want ik had nog wel meer van Lagos willen zien <3!
2.Sagres en San Vincente.
Bij Sagres kan je ook surfers op het strand zien, maar niet ver daar vandaan kom je San Vincente tegen. Je zal er hoge "rotsen" zien en je zit op het meest zuid-westelijke puntje van continentaal Europa! Het uitzicht is prachtig <3! Verder zijn er kraampjes waar ze souvenirs verkopen, kan je de vuurtoren bekijken en je kan nog naar een ruïne toe die een aardbeving heeft meegemaakt!
3. Albufeira.
Albufeira is een heel gezellig toeristenplaatsje! Genoeg restaurantjes, dicht bij het strand en leuke winkeltjes. In de avond heb je nog straatartiesten en soms ook muzikanten. De echte vakantiesfeer zal je daar echt wel meemaken <3!
4. Boottocht via Vilamoura.
Zeker leuk om te zien en te doen! Je komt aan bij de Vilamoura Marina en zal met de boottocht door de rotsen heen varen. Soms zitten er van die gaten in de rotsen waar licht doorheen valt. Dat is werkelijk prachtig om te zien. Ook vaar je langs de stranden (waarvan een paar hele rustige stranden). Als je pauze hebt, mag je van de boot af om te zwemmen en op het einde vaar je nog langs de dolfijnenroute. Wel moet ik erbij zeggen, dat de dolfijnen er niet altijd aanwezig zijn. Je hebt de meeste kans als je in de ochtend met de boot vertrekt. Maar dat had mijn familie ook gedaan en helaas geen dolfijn te bekennen.
5. Silves.
Silves is een plaats dat niet echt de Portugese sfeer heeft, maar juist meer iets weg heeft van Marokko. Toch is het zeker leuk om is heen te gaan, want het is toch een aparte cultuur om te zien en mee te maken!

Restaurants :
Zansi.jpg
1. Zanzi!
Ik heb daar echt super gegeten. Zanzi is te vinden in Albufeira en heeft een goede kwaliteit. Ook is het niet al te duur en ik raad je zeker garlic bread with cheese aan! Verder is de Piri Piri zeker ook een aanrader en is het personeel hier gezellig en klantvriendelijk!
2. Restaurante Pizzaria "Expresso".
Bij Restaurante Pizzaria "Expresso" is het ook heel leuk, klantvriendelijk en is er gezellig personeel. Verder maken ze ook vaak een leuk praatje met je =]! We zijn net als bij Zanzi, daar een paar keer terug geweest. Heerlijke Piri Piri en zelfgemaakte pizza <3!
3. Bella Canela.
Als je van Mojito's houd zou ik er zeker heen gaan. Heerlijk zoet die drankjes <3! Ps. Bella Canela is ook niet zo duur =]!

Extra weetjes :
1. Portugezen vinden het niet leuk als je Spaans tegen hun praat. Je kan daarom beter Engels, Frans of Duits praten. Als je Spaans praat dan vinden de Portugezen het een soort belediging van hun taal.
2. Op televisie wordt vaak gezegd : "De oh zo vriendelijke Portugezen". Om eerlijk te zijn, verwacht daar niet te veel van. Er zitten wel gezellige tussen, maar die zijn moeilijk te vinden hoor!
3. De supermarkt waar de meeste Portugezen heen gaan is de Lidl. Ik heb zelf geen andere supermarkten gezien in Albufeira.

Budget tips :

1. Paradise Tours travel agency!
Je zal vast niet de enige zijn die via zijn reisorganisatie boekt naar bijvoorbeeld Lissabon of Gibraltar zonder echt prijzen te vergelijken. Maar onze reisorganisatie bood ons excursie's voor bijvoorbeeld 42 euro aan, terwijl je dezelfde excursie (van even goede kwaliteit) bij Paradise Tours aangeboden krijgt voor 21 euro!. Dus letterlijk de helft goedkoper!!! Er staan verschillende Paradise Tours winkeltjes in de buurt. Als je het niet kan vinden, kan je het altijd nog vragen. Het is zeker een grote aanrader! Voor meer informatie : http://www.paradise-tour.com/ !

Voor meer vragen, je kan altijd reageren door mijn een reactie te sturen.

Check ook mijn andere review :


xxx Katy ^^!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts