Duikers en windsurfers!

Windsurfer.jpg
Laatst had mijn oudere zus Natascha haar duik examen en ik, mijn zusje + vader gingen haar natuurlijk supporten daar ^^! We zijn naar het Oostvoornse meer gegaan. Ik was er zelf nog nooit geweest en we gingen rond 10 uur daarheen (voor mij heel vroeg xD!). Het weer zat voor niet echt mee, veel wind en het was best wel koud. Maar voor de windsurfers was dit natuurlijk super! Haha, die surfers hebben trouwens echt dat typische surf uiterlijk, die je altijd in Amerikaanse films ziet.
Oostvoorne.jpg
Mijn vader, zusje en ikzelf, gingen eerst mee met Natascha naar een café/restaurantje om wat te drinken en daarna zou Natascha zelf haar spullen moeten halen, aantrekken, logboek schrijven enz. Dus gingen wij verder kijken naar de windsurfers.
Bij de windsurfers was het wel grappig om te zien, dat er dit keer ook mensen vielen haha. Die mensen, die daar cursus volgen moeten het natuurlijk nog leren. Het lijkt mij wel moeilijk trouwens!
windsurferss.jpg
Lekker weertje hé ??
Fietser.jpg
Nou, dat was het eigenlijk alleen aan de andere kant. Die fietser, die had het wat beter. Maar echt lekker warm, ho maar =P!
Katy Look that day ^^!
Surfboards.jpg
Later ging mijn zus zich klaarmaken en hier ziet u een paar foto's =P :
Natascha.jpg
Watch out!.jpg
Tascha!.jpg
En daarna moest ze naar haar groepje toe, om zich alvast voor te bereiden. Ze was best wel zenuwachtig, omdat ze de moeilijke oefening kreeg. Namelijk naar beneden zwemmen, je masker vol laten lopen met water en het water er daarna weer uitblazen. Dat is niet echt de makkelijkste opdracht. Je kan je afvragen, waarom ? Niemand laat toch zijn masker tijdens het duiken vollopen. Inderdaad, dat lijkt mij ook niet. De werkelijk reden is eigenlijk dat er het gevaar bestaat, dat er een andere duiker is, die je bril er per ongeluk (of expres, je weet maar nooit xD) afslaat. De kans is natuurlijk klein, maar wel aanwezig.
Board zicht.jpg
Boards.jpg
Mijn zusje (Channah) en ik hebben iets met surfboards en surfers. Ik zou zelf ook wel willen surfen. maar dan echt surfen, dus niet windsurfen. Alleen, ik heb angst voor de zeedieren =P! me and Channah.jpgme haha.jpgwait by the water.jpg
Op die tweede foto was het moeilijk te lachen xD. Mijn zus Natascha ging naar het einde van het steigertje, om haar duikbrevet te halen. Maar de wind waaide daar nog harder. Ik heb daarna toch maar weer mijn jas aangetrokken haha ^^.

De sprong in 6 stappen vastgelegd :
Stap 1 :
Tascha1.jpg
Stap 2 :
Tascha2.jpg
Stap 3 :
Tascha3.jpg
Stap 4 :
Tascha4.jpg
Stap 5 :
Tascha5.jpg
En je voelt het al aankomen hé ?? Stap 6 :
Tascha6.jpg
De duikcursus duurde best wel een tijdje, dus mijn vader, Channah en ik zijn even ergens anders naartoe gegaan. Omdat het gewoon te koud was om daar een paar uur te staan.

Mijn vader liet zijn oude werkplek zien. Best interessant. Hij ging vroeger in de offshore. Dus moest voor zijn opleiding in een nep helikopter zitten. Die nep helikopter werd afgevuurd en ging dan over de kop en kwam neer in het zwembad. In het zwembad werd dan een hele storm nagemaakt. En mijn vader moest zich daar dan zien uit te reden.
Brandoefening.jpg
Verder heb je ook voor de brandweer zo'n plek. Daar wordt dan een huis in brand gestoken en de brandweermannen in opleiding krijgen dan opdrachten die ze moeten vervullen. Best raar om je voor te stellen dat, dat allemaal daar gebeurd. Ik zou er niet zo snel achter komen! Dus stel je voor, wat zich allemaal achter een paar muren kan verbergen o.O!
Brandoefeningen.jpg
Daarna zijn we nog naar de Maasvlakte geweest, maar dat vertel ik in mijn volgende blog. Ik kan in ieder geval zeggen, dat mijn zus helaas niet geslaagd is =[. Maar ze heeft het geprobeerd! Dat vind ik toch goed van haar, want ik weet dat ze het moeilijk vind. Ondanks dat heeft ze toch doorgezet <3!

Love you Natascha <3!

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Leuk dat je het allemaal met foto's laat zien:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, dat pijltje! Jammer dat ze niet is geslaagd, ik vind het knap dat ze het heeft gedaan! In het water, vetkoud, dikke wind, amagad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto's.
    Spijtig dat ze niet geslaagd is.

    groetjes van
    dailylovebeauty

    ps: doe je mee aan mijn winactie?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuke foto's!
    Maar wel jammer dat ze niet geslaagd is.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts