Silves!

Silves.jpg
Ons laatste plaatje van de "excursie" waar ik over ga bloggen is Silves. Een beetje een Arabisch stadje. Dat heeft natuurlijk met de voorgeschiedenis van Portugal te maken. Misschien zelfs wel met alle handel van vroeger, waar ik het nu met aardrijkskunde over heb. Trouwens, gedurende de Moorse overheersing, was Silves de hoofdstad van de Algarve ^^. Verder was het ondanks dat het, het einde van de dag was nog steeds bloedheet!
Silves2.jpg
Silves is ook weer een rustig plaatsje, maar ook weer mooi om te zien <3!
Silves omgeving.jpg
We zijn langs de rivier wezen lopen op weg naar een postkantoor. Want mijn zusje wilde graag kaarten posten naar haar vriendinnen Marit, Nancy en Desiree.
Silves, vol met vis.jpg
Als ik zoveel vis zie, snap ik trouwens niet hoe Portugezen kunnen zeggen dat er zo weinig vis is haha. Maar ja, ik weet natuurlijk niks over de Portugese visserij. Wat voor mij veel is kan voor hun heel erg tegenvallen =P.

Gelukkig hadden we wel een postkantoor gevonden en konden we daarna verder kijken naar wat voor leuks er in Silves te beleven valt.
Silves straat.jpg
We zagen wel eerst vlaggetjes, maar voor de rest alleen maar stille straatjes. Dus mijn familie en ik maakte ons eerst zorgen.
Silves marktje.jpg
Langzamerhand kwamen we ineens een plaatsje tegen, waar mensen waren met allemaal marktjes enz. Haha, bleken we dus bij een Arabische markt te zijn uitgekomen ^^! (Ps. die stro bankjes zitten niet zo oncomfortabele als je zou denken!) Alleen een paar dingen klopten niet helemaal...
Silves markt.jpg
1. Moslims eten helemaal geen varken. 2. Het was ramadan die maand! Dan eten, die mensen toch alleen bij zonsop- en zonsondergang xD?? Hoe dan ook, het lijkt net of dat varken daar nog lacht xD. Alleen lijkt het mij niks om zo te eindigen!
Silves marktje2.jpg
Onder ons ging de markt nog verder. Daar waren dan een paar Afrikanen, muziek aan het maken op trommels ^^!
Silves Candy.jpg
Hoe dan ook er was daar een kraampje waar een vrouw marsepein snoepjes verkocht, die ze overigens zelf had gemaakt ^^! Ik vond het wel leuk, dat ze er een schelp van had gemaakt <3!
Silves kerkje.jpg
Ondertussen was er ook nog een kerkje, die voor de sfeer geluiden zorgde =P.
Silves merktje 3.jpg
Mijn familie en ik gingen later langzaam naar beneden en als je goed op de foto kijkt, zie je ook dat er nog waterpijpen verkocht worden.
Silves markt overzicht.jpg
Dit is dan even een foto, die ik gemaakt heb van de markt beneden ^^! Ziet er al een stuk gezellig uit, dan de eerste foto's toch ^^??

Hieronder volgen even wat foto's van de kraampjes daar :
Spulletjes.jpg
Zoals je hierboven kunt zien, is dit het kraampje waar je waterpijpen kunt kopen. Mocht je je afvragen wat een waterpijp inhoud :

Een waterpijp is een apparaat voor het roken van speciale pijptabak met fruit smaak. Het roken van pijptabak is in het Midden-Oosten een traditie en het wordt veel gedaan in restaurants en cafés.

Bron : Waterpijp

Spulletjes op de markt.jpg
Hier zijn onder andere parfums en sieraden te koop.
MArkt.jpg
Daarna gingen we door een soort "poortje" naar de andere kant van de markt.
Hmmmm!.jpg
Verder snoep genoeg. Die mensen houden blijkbaar veel van zoetigheid ^^.
Markt3.jpg
MArkt4.jpg
Kruiden enz.jpg
Haha bij die foto hierboven, zie je dus kruiden die zouden "werken" tegen deze ziektes (bijvoorbeeld migraine) enz. Het is een grappig idee en het zou ook super zijn als het werkte, maar ik denk niet, dat dit je ook echt zal helpen genezen.
Servies.jpg
Toen ik deze foto aan mijn zus liet zien, vond ze het super, want zij wilt dit servies namelijk graag hebben. Haha wat vind jij ervan ^^??
sun xD.jpg
Silves view.jpg
Later kwamen we weer een ander straatje in, van de markt, die naar beneden afdaalden. Dat was eigenlijk het laatste straatje waar we doorheen gelopen zijn.

Het is een leuk plaatsje, als je op de juiste plek bent. Ik vond, het zo leuk om door zo'n Arabisch marktje te lopen. Het is toch weer een andere cultuur. We zaten natuurlijk nog steeds in Portugal, maar mijn moeder is weleens in Marokko geweest. Volgens haar was dit best met Marokko te vergelijken =P.

Ik hoop, dat je het leuk vond <3! Ben jij ooit in Marokko geweest of gewoon bij zo'n Arabisch marktje ^^??

xxx Katy ^^! 

Reacties

  1. Marokko lijkt me echt supergaaf om heen te gaan!

    En Appelpop was erg leuk! Ik heb alleen jammer genoeg geen bandje om gekregen ofzo. Er waren wel mensen met een zwart/groen bandje maar dat kreeg je alleen als je op de camping zat. Beetje stom haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie foto's! Ziet er allemaal erg gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie foto's! ik zou eigenlijk niet weten of dat kan ;o.. xoxo

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten