Lisboa again!

Jaja, hier komt weer een blog over Lissabon ^^. De eerste foto heb ik is bewerkt. Ik heb altijd al is zo'n foto willen doen ^^! Het is ook wel handig om er even mee te oefenen, vind ik ^^!
BusTram.jpg
En zoals je ziet, heb ik die bewerking ook hierin gedaan ^^.
Later ben ik nog gaan kijken met sepia kleuren en dit is het resultaat :
oud trametje.jpg
Eigenlijk vind ik het met sepia erbij ook goed staan, maar dat is mijn mening ^^!

Maar ja, nu weer naar de echtere foto's ^^. We zijn later nog een heel groot plein op geweest.
Lisboaaa.jpg
Je had er zelf ook is moeten lopen! En dan ineens, kwam je dichterbij dit grote standbeeld. Het plein heet trouwens Praça do Comércio. Het plein staat nu nog bekend als Terreiro do Paço ( Paleis plein ) naar het Ribeira Paleis, dat hier voor 1755 nog stond en dat toen verwoest werd door de grote aardbeving van Lissabon. later (1775) werd het nieuwe plein onthuld met het standbeeld van de toenmalige koning Jozef I.
lisboaa.jpg
We zijn daarna gewoon verder wezen lopen door de stad.
met de brugg.jpg
Met de brug.jpg
Als je wat verder naar het einde loopt, kon je daar gaan zitten en had je een super uitzicht op de Ponte de 25 Abril (de brug). Niet op me gympen letten xD. Ik had een loop dag, dus mocht weer eens geen hakken enz.aan xD. Allemaal mijn moeders schuld haha!
Me zusje.jpg
Voor de rest heb ik mijn lieve zusje nog gefotografeerd ^^!
De stad.jpg
Hahaha, het groene bord valt hier echt gewoon als eerste op! Maar dit is een beetje hoe de straatjes eruit zien. Als je naar achteren kijkt, zie je dat je uitkijkt op het water ^^!
Church1.jpg
Natuurlijk ben ik ook weer een kerkje in geweest. Het was wel een beetje irritant om daar binnen te komen hoor. Bedelaars die iedere keer vragen om geld voor de ingang. Heel slim natuurlijk! Veel mensen voelen zich dan verplicht geld te geven, omdat ze anders "niet goed zijn". Toch betwijfel ik me heel erg of deze mensen echt zo arm zijn als ze zich voordoen! Voor de rest ook veel Afrikanen, die hun spullen weer willen verkopen. Maar dat gebeurd ook in Italië bijvoorbeeld.
Church.jpg
Dit is de kerk trouwens van binnen. Ze willen hier wel heel erg, dat je stil bent. Best wel streng.
 Stad van de verdraagzaamheid.jpg
Toen we tosti's gingen eten bij een café, zag ik nog een soort muur, die vol stond met de tekst "Lissabon, Stad van Verdraagzaamheid". Maar dan ook in alle talen. Als je op mijn foto's klikt zal je het waarschijnlijk veel scherper en beter zien ^^!
Zeedier.jpg
Hahaha, zo leuk die zeedieren langs de straat. Alleen wel jammer, dat ze gebruikt worden om op te eten. Dan is het misschien toch leuker om ze op het strand tegen te komen.
Nothing Gonna Stop The Flow.jpg
Verder wil ik jullie nog wat street-art laten zien van Lissabon ^^! Ik vind al die tekeningetjes altijd zo leuk =]!
Fish me Baby.jpg
Hahaha fish ^^!
Wat een detail!.jpg
Later zijn we onder die "tunnel" doorgelopen. En het eerste wat ik dacht : wat een detail! Ik blijf me er met die bouwwerken altijd zo over verbazen! Ik vind het echt knap!
Rara hoe laat is het xD.jpg
Kijk nu snap je wat ik bedoel met die ""tunnel". Het is natuurlijk geen tunnel haha. Maar ik kan effe niet op een andere naam komen. In ieder geval, als je daar doorheen loopt en omhoog kijkt, zul je dat dus allemaal kunnen zien ^^!
Ship.jpg
Als je naar Lissabon gaat hoef je, je in ieder geval geen zorgen te maken om fotomateriaal. Want je kan best veel in Lissabon op de foto zetten ^^. Er is heel veel te zien =].
Straatartiest.jpg
Natuurlijk waren er ook weer verschillende straatartiesten aanwezig ^^.
Straatartiest2.jpg
Maar ik vond deze persoonlijk het leukst ^^! Vanwege dat hondje <3! Zo cute!!!
Lissboaa.jpg
Verder waren we weer terug gegaan naar onze begin plaats en daar waren ook wel aparte beelden. Alleen daarachter zie je een soort ballonnen. Die zijn bedoeld voor een festival. In Portugal zijn die er best vaak. Ik kwam er in ieder geval heel veel tegen!
Fontijn =D.jpg
Op zo'n hete dag was deze fontein wel prettig om bij in de buurt te zitten, want je voelde de koele lucht gewoon langs je lichaam! Ik denk dat het, die dag 38 graden was.

We hebben er wel weer een hele leuk dag van gemaakt ^^! Alleen zo'n reis heen en terug is wel vermoeiend hoor! Maar ja, ik kreeg wel mooi de hoofdstad van Portugal te zien en dat maakt het dan weer een beetje goed <3!
Fontana avec bird xD.jpg
Op de terugweg zijn we over de langste brug van Europa gereden en geloof me, met langste bedoelen ze ook echt lang!
Longest bridge.jpg
Het begon ongeveer hier (de foto hierboven). En het ging steeds verder en verder!
Start.jpg
Gelukkig bestaat er inzoomen ^^!
Longest brigde.jpg
Want dit is dezelfde foto, alleen dan uitgezoomd. De brug (de Vasco da Gama Bridge) is 17,185 m (56,381 ft). De langste brug ter wereld is 164,800m (540,700 ft). En die langste brug (de Danyang-Kunshan Grand Bridge ) staat in China.

Nu ben ik echt moe, dus stop ik haha.

Ik hoop dat jullie deze blog leuk vonden <3!

xxx Katy ^^! 

Reacties

  1. Wat leuk om te zien! Hebben wij ook gelijk de hoofdstad van portugal gezien, hoeven we er niet meer naar toe! hahah, nee ik wil heel graag keer naar portugal.
    Maar echt prachtige foto's!

    dankje voor je reactie <3
    HAHAHA naja die spencer heeft geen baard =D Dankjewel <3. Ja ik heb nog heel veel afleveringen te zien! (:
    Dat duurt denk nog wel helaas een tijdje! Maar ik las ergens dat ze het proberen op de nederlandse tv te krijgen ;p.

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten