Amazing trip in Vilamoura!


Mijn ouders, zusje en ik wilde wel weer is wat leuks zien en hebben besloten om een Sea Caves Tour te doen. We vertrokken natuurlijk weer vroeg in de bus (met een hele sacherijnige buschauffeur!). En we werden bij de Vilamoura Marine afgezet.
algarve seafaris.jpg
Vanuit daar gingen we op pad naar onze boot : Algarve Seafaris, Catamaran Liana. Het was helaas wel druk, dus we hoopte maar op een leuk plekje (wat ons gelukt was ^^). Wel weer een sacherijnige man op die boot. Haha heel apart, op televisie :"Wat een gezellige mensen", maar om eerlijk te zijn valt dat wel mee. Je mag blij zijn als je vrolijke Portugezen tegenkomt!

Maar de boottocht was leuk hoor! Mooie omgevingen <3! Het was ook wel leuk om het strand is vanuit de zee te bekijken. Verder kon je leuk naar de vissen in de zee kijken ^^! Al vond ik het wel eng, haha. Ik zou er niet tussen willen zwemmen =P!
Praia da Albufeira .jpg
Ook veel bebouwing trouwens! Alles is heel dicht op elkaar gebouwd, terwijl er plekken in Portugal zijn waar alles leeg is. Maar als je goed kijkt en je hebt mijn blog over Praia da Albufeira gezien, zie je dat strand nu (kijk maar naar de lift ^^).
iceberg xD.jpg
We vaarden nog langs de "Ice Berg". Kijk maar op de rots. De vorm van die rots is namelijk een soort Cornetto!

We vaarden langs veel leuke privé strandjes en de reis ernaartoe heb ik nog een beetje gefotografeerd :
boot2.jpg
Portugal.jpgstrand.jpg
omgeving.jpg
Rotsen.jpg
strandddd.jpgSea.jpg
Leeuwen steen.jpg
Bij die laatste kom je nog een foto tegen van het leeuwenbeeld. Ik weet niet of je het zeer goed kan zien, maar als je naar de vormen kijkt, dan kan je er zo'n leeuwen lichaam inzien. Haha, ik hoop dat je het erin ziet. En anders dan moet je zelf maar zo'n reis maken ^^!
PapChanenik.jpg
My dad, little sister Channah and me in the white shirt =P!
Channah.jpg
Uiteindelijk waren we dan in het kleine bootje op weg naar de rotsen ^^! We zaten eerst op de gewone boot, maar zijn daarna hierin overgestapt. Je kan trouwens ook zwemmen in het water. Heel leuk om tussen de rotsen te zwemmen lijkt mij ^^!
beach.jpg
We hebben een mooie route gehad ^^! En hier zijn de foto's :
water.jpg
Je komt echt de apartste rotsen tegen =P!
demooietocht.jpg
Ik houd van die lichtval trouwens <3! Het zag er echt zo mooi uit =D!
strand@.jpg
Nog een mooi privé strand <3! Alhoewel, privé. Haha om een bepaalde tijd komt er dus wel een bootje met toeristen voorbij. Maar dat is maar 2 keer per dag =P!

Ik denk, dat ik deze foto het mooist vind ^^! Geen toeristenboot in de weg. Enkel en alleen de mooie lichtval, die op het water schijnt <3!

Mooieboottocht.jpg
En onze trip eindige leuk =]! Mijn zusje mocht varen haha. Ze was heel zenuwachtig xD!
Jaja, op het einde stoer doen xD! Je zag natuurlijk zelf ook wel dat ze heel zenuwachtig was xD!

Op de terugweg zijn we nog langs het vakantiehuisje van Cliff Ricard geweest :
Vakantie huis van cliffrichard.jpg
Verder kregen we nog wat lekkers te eten op de boot en hadden we een leuk gesprekje met een paar Hollanders ^^!

Hier nog wat foto's van de terugreis ^^ :
Zee@Portugal.jpg
Vilamoura.jpgbebouwing.jpg
haha xD.jpgomg.jpg
Haha, beste boot ever! I'm Lovin' It!
liana.jpgde boot.jpg
Het was een leuke bootreis ^^!

Daarna moesten we zo snel mogelijk naar de plaats waar we waren afgezet. Want ons busje zou vertrekken.
Palmziekte.jpg
Palmziekte@portugal.jpg
We liepen nog langs halve palmbomen en een dooie. Er schijnt een soort palm ziekte te zijn. Dat werd mij in ieder geval verteld. Veel palmbomen gaan dus dood.

Onderweg in ons leuke busje, kwamen we gelukkig wel levende palmen tegen :
Levende palmbomen =]!.jpg
Ons vervoer was wel leuk. We hadden zo'n busje die geen ramen had (hoort zo xD) en die man draaide lekker de muziek. Was wel een lekkere rit. Heerlijk de wind door je haar met die hitte <3!
Kunstrotonde.jpg
Verder nog een kunstige rotonde gezien ^^!

Eenmaal thuis zijn we naar de Lidl gegaan. Niet dat wij nou echte Lidl shoppers zijn, maar er is verder niks haha. Echt heel Portugal winkelt in de Lidl geloof ik. Het brood is misschien niet zo lekker als in Nederland, maar je hebt er wel water genoeg !

Kijk wat een uitzicht de Lidl heeft! Hoe vaak heeft een Lidl nou zo'n uitzicht =P?!
Mijn favo rotonde haha.jpg
Ps. zie je die wereldbol rotonde ?? Dat is naar mijn mening de leukste die ik gezien heb ^^! In de avond geven die wereld bollen ook nog licht =]!

Voor de rest, is het bij jullie ook zo lekker warm ?? Ik heb lekker in de tuin liggen zonnen toen ik uit school kwam ^^!

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Wauw, echt super mooie foto's!

    Heel erg bedankt voor je reacties. Ja, die krullen zijn van mijzelf haha. ;$ Ik was ergens bij Venetie in de buurt in italie!

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. woouw heel erg mooi,'
    klinkt allemaal zo lekker!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Really?Oh that so good! Ewa is great girl ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dankje voor je reactie <3
    je heb je gelijk in xd. Maar ach ik denk niet dat ze daar voor gekozen heeft om op der 16e een kind te krijgen XD.
    Ja idd dat vind ik ook! Ik wou ook dak een halfbloedje was ^^ Maar ach iedereen ziet me al aan voor een buitenlander dus maakt nie uit of ik het wel of niet ben lijk er toch al op hahaha!
    Ja best vreemde gewoonte ;o, maar ik heb er wel vaker vn gehoort ;p. Maybe moet ik het ook is proberen^^ XD

    En wauw je maakt zo mooie foto's! Krijg elke keer zin om op vakantie te gaan als ik jou foto's zie!

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten