Praia Azul / d. Oura!

weggetje.jpg
We gingen na ons drankje naar het strand. Wij dachten Praia d. Oura, maar op een bordje stond Praia Azul. Later nog op de kaart gekeken, maar Praia Azul staat er niet op. Dus ik ga er vanuit, dat het gewoon Praia d. Oura is ^^! Natuurlijk moesten we nog wel even lopen, maar dat moet dan maar haha!
Huisje2.jpg
Waar we liepen, had het opzich wel een leuke stijl. Een beetje Grieks eerlijk gezegd. Alles was blauw en wit! Ik denk eerlijk gezegd ook dat Spanje, Griekenland en Portugal wel veel overeenkomsten hebben. Ze verschillen, maar met een paar kleine details.
Huisje.jpg
Verder heb je ook nog een kleine geschiedenis van de Algarve op dit huisje ^^! Vroeger was Portugal vol met christenen, maar het kwam wel eens voor, dat er ook islamitische mensen in hun land gingen wonen. Die islamitische mensen hadden twee keuzes gekregen van de christenen : hun geloof afzweren of vertrekken. Nou waren er islamitische mensen, die net deden alsof ze hun geloof hadden afgezworen. Zij bouwden kleine minaretten op hun huisje en vertelden aan de Portugezen daar, dat het gewoon schoorstenen waren. Nu zijn deze "schoorstenen" het symbool van de Alargve ^^!
leve de bamboe xD.jpg
Verder zag ik nog bamboe, dus ik dacht : FOTO xD. Ja, ik vind het heel leuk om foto's te maken ^^! Echt een hobby van mij eigenlijk =]! Hoe dan ook ik vond het leuk om in Portugal ook is bamboe tegen te komen.
Praia Azul.jpg
Praia Azul / d. Oura was op zich geen heel druk strand. Er waren zoals je ziet wel veel mensen, maar het strand is heel groot, dus de drukte viel dan toch wel mee. Je hebt twee zones. Een voor de mensen met parasols en een voor de mensen zonder een parasol.
praia azul 2.jpg
Op deze foto zie je dus, dat de drukte wel meevalt ^^! En het strand loopt achter die "bergen" nog door =P!
Praia Azul 4.jpg
Voor de rest hadden we gewoon een prachtige zomerdag <3! Lekker warm, misschien zelfs een beetje te warm =P. Maar ik kan die temperaturen in principe wel aan. Ik ben namelijk iemand, die het zelf snel koud heeft!
Praia azul 3.jpg
Mijn laatste foto over het strand ^^! Deze heb ik gemaakt, toen ik in het water stond en ik was best wel bang, dat me camera nat zou worden. Maar ja, ik ben ook eigenwijs hé ^^!

xxx Katy ^^!

Reacties

Een reactie plaatsen

Populaire berichten