Let's go to Lisboa!

Nou bereid je voor op een grote blog vol foto's over Lisboa (Lissabon). De hoofdstad van Portugal ^^!

Voor het eerst gingen we is een uitstapje doen met een bus. We hebben via een heel goed reisbureau geboekt. Namelijk Ticket Shop. Die geeft je 100% zeker een reis voor de helft van de prijs, die jou wordt aangeboden door bijvoorbeeld Primavera. Voorbeeld, Gibraltar kost via de reisorganisatie, waarmee jij naar Portugal bent gereisd 42 euro per persoon. Ticket Shop doet het voor 21 euro per persoon! Dat is dus een heel groot verschil! Zoek daarom ook naar Ticket Shop. In de Albufeira is er zeker weten een in de buurt. Je hoeft je trouwens geen zorgen te maken over je bus. Je krijgt gewoon een goede bus met een reisleider. Je krijgt niet een afgedankte bus ofzo.

Hoe dan ook we hadden in de nacht last van inbrekers. Klinkt enger dan het werkelijk was. Ze liepen over het hek zo de balkons op en toevallig was mijn vader om half 5 al wakker. Dus hij is naar buiten gegaan en heeft gezegd, dat hij de politie zou bellen. Natuurlijk gingen de inbrekers toen weg! Maar in de ochtend hoorde mijn zusje en ik dat verhaal dus. Gelijk mochten ik en mijn zusje niet meer alleen naar Lissabon. Toen we op de bus aan het wachten waren, hebben mijn ouders bij de buschauffeur een kaartje gekocht en zijn lekker met ons meegegaan. De reis zou 3 uur duren! En die reisleider vertelde zoveel, dat ik er stiekem een beetje gek van werd xD! We hadden wel een pauze en dat was wel prettig. Ik had daar trouwens vers geperste sinaasappelsap genomen <3! Heel belangrijk om te melden hé!
Portugal .jpg
Toen we er eindelijk waren gingen we over de Ponte De 25 Abril. Dat is een brug, die mij heel heel erg doet denken aan de brug in San Francisco (Amerika). Echt leuk om te zien trouwens <3!
Ponte De 25 Abril.jpg
Als je op de foto kijkt naar de rechterkant zie je als het goed is, heel vaag een hoog beeld staan. Dat beeld heet Cristo-Rei (Sanctuary of Christ the King) ^^.
Standbeeld.jpg
Misschien is het gebouw op de foto hierboven wat "beter" te zien =P.
Visjes =D.jpg
Het water bij de brug is heel helder. Je kan gewoon de vissen zien. Hahaha mijn ouders leken toen net kleine kindjes xD. Ze gingen visjes voeren..awww xD??
Zeemeeuw.jpg
En ik heb geen idee wat ik met zeemeeuwen heb, maar ik vind het gewoon leuk om ze op de foto te zetten =]!
Vis.jpg
Hier nog een vis =P!

Airplane.jpg
Verder heb je in de buurt van Ponte De 25 Abril het vliegtuig en...
Lisboa.jpg
de Torre de Belém! Torre de Belém is een gebouw uit de vroege 16e eeuw. Heel oud dus en het is nu een van de bezienswaardigheden in Lissabon. Dit gebouw werd opgericht om de ontdekingsreizen van Vasco da Gama en de grandeur te herdenken van de Portugese macht uit het tijdperk der Grote Ontdekingen te herdenken. Ik vind, het persoonlijk een mooi monument ^^!
Flowerss.jpg
Voor de rest wilde ik deze bloemen nog fotograferen =P. Tja, het is gewoon leuk om te fotograferen en in Nederland hebben we dit soort bloemen niet. In ieder geval zijn ze niet uit zichzelf, in ons land gaan groeien haha!
Lisboe beeld.jpg
Onze vierde bezienswaardigheid was dit gebouw. Ik heb de foto via de zijkant genomen, omdat ik hoop dat je het zwaard ziet als patroon. Kijk maar goed =P. Zie je het ??
Standbeeld Lisboa.jpg
Dit gebouw heet Padrão dos Descobrimentos. Wat een naam haha. Maar het is ook een heel groot (52 meter hoog) en mooi gebouw. Nou eigenlijk is het een monument ter ere van de ontdekingsreizigers, die in de 15e en 16e eeuw de wereld hebben verkend. De man voorop het monument is Hendrik de Zeevaarder. Toevallig had ik dit onderwerp vandaag op school bij aardrijkskunde ^^!
Oh My Gosh een rat!.jpg
Voor wie denkt dat Lissabon een schone stad is, denk nog maar. Toen ik en mijn familie naar de andere kant wilde lopen, moesten we door een tunnel. Toevallig was deze rat ook in die tunnel xD!
Lisboa =].jpg
Toen we aan de overkant waren, kwamen we uit bij een klooster genaamd Mosteiro dos Jerónimos. In dit klooster ligt onder andere de ontdekkingsreiziger Vasco da Gama begraven.
Lisboa -P.jpg
Er zit bij het klooster ook een leuk parkje, waar je doorheen kunt lopen. Als je daar de tijd voor heb zou ik zeggen doen!
jhee.jpg
Mijn zusje en ik zijn zelf trouwens ook een beetje door het park heen gelopen.
Parkje.jpg
En hierna volgen nog wat foto's van mij en mijn zusje ^^!
Me and my sissy.jpg
me sissy.jpg
Uiteindelijk zijn we met de bus op een bepaald punt in de stad gebracht. Waar we ook de rest van de dag zijn gebleven ^^.
Avec un Castle.jpg
We kwamen op een plein uit, waar we een uitzicht hadden op Castelo de São Jorge (daar bovenin op de berg). En wij zijn een beetje wezen rondkijken. Je ziet echt de apartste dingen zoals, schoenenpoetsers. Een beetje terug in de tijd dus =P.
Schoenen poetsen.jpg
De oh zo verzorgde huizen :
Hahaha beetje onverzorgd =P.jpg
Mooie kunstige lampjes ^^ :
mooie lamp.jpg
Oude winkeltjes als deze :
Shop Nunes.jpg
Old Shop.jpg
En nog veel meer, maar dat show ik jullie in mijn volgende blog =]. Ik heb namelijk nog zoveel meer te vertellen, dat het heel moeilijk is het in een blogbericht te stoppen. Ik houd er niet van alles erin te proppen, dus nog geduld voor de rest <3!

But, what's your first impression about Lisbon ??

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Wonderful series of PIctures!
    ciao ciao
    Matteo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke foto's!
    Ik hou een give away en die eindigd vanavond. Ik zou het erg leuk vinden als je nog meedoet.
    Je kunt een welnesspakket winnen!
    Liefs, Charlie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten