Cosplay!

Er zijn heel veel aparte stijlen in de wereld en we kennen er vast wel een paar, maar ken je ook Cosplay?? Zo ver als ik er wat van weet is Cosplay een Japanse subcultuur waarbij mensen zich verkleden als een anime, manga of een computerspelpersonage.

Mocht je niet weten wat manga en anime inhouden, hier zijn wat voorbeelden ;

Game_cg-kitto_todoku_sumiwataru_asairo_yori_mo-kumigami_hiyo-yasuyuki_large
Nemi6_large
Tumblr_lnxcixcr831qickddo1_500_large
Ik hoop, dat ik je door middel van deze plaatjes al een beetje een idee heb gegeven van Manga en Anime. En zo kan ik nog wel verder gaan met die Japanse teken figuurtjes. Je hebt bijvoorbeeld ook schattige Chibi's. Die zijn wat kleiner en ronder getekend. Nu weet je in ieder geval wat voorbeelden, die als inspiratie worden gebruikt.
Het is in ieder geval een stijl die lekker opvalt! En minder "eng" dan de nieuwe Japanse trend : Het Donut hoofd .

Ik vond het donut hoofd in ieder geval een best wel heftige trend!
Tumblr_lqcwc4ii4m1qmoe2co1_400_large
Cosplay is trouwens niet een nieuwe trend in Japan. Deze stijl is namelijk ontstaan in het jaar 1980.
4505531114_73783e3d76_z_large
Verder is Cosplay niet alleen bekend in Japan, maar ook hier in de westerse wereld en dan met name de V.S.
Project_diva_2nd__natural_by_farizasuka-d3ia7nl_large
Hoe dan ook, het is opvallend. Maar er zitten naar mijn mening echt een paar mooie tussen! Ik zou haast zeggen, dat ik het ook is voor de grap zou willen doen. Alleen ik zou er niet gewoon mee over straat durven lopen, denk ik. Ik zou het dan eerder gebruiken voor een speciale feestdag zoals Carnaval of Halloween. Maar voor Halloween zal het er waarschijnlijk wat enger uit moeten zien haha!
5211365043_54b14e81d9_z_large
Moet je, je voorstellen dat mensen zo door je school zouden lopen ^^! Ik zou het best wel gaaf vinden eerlijk gezegd.
38320_1352343092549_1350558971_30846094_6192494_n_large
Hahaha misschien nog wel leuk om jullie even te herinneren aan een oud televisie programma :
Tumblr_lp5y2xh8w91qgokp7o1_500_large
Echt leuk om te zien hoe mensen zich verdiepen in een bepaald personage vind je niet ??

Verder geef ik je nog een laatste voorbeeld van inspiratie bronnen ^^! Ik gaf je al voorbeelden van Anime en Manga, maar ik had je er nog geen gegeven van computerspel personages! Deze vond ik zelf wel heel goed gelukt.
1182870069_cb213e7246_large
Dit meisje heeft zich laten inspireren door het personage Yuna van Final Fantasy. Een spel die ik persoonlijk heel mooi gemaakt vind!
4910_97023869252_44206094252_1842049_2192510_n_large
Ja kan echt zien dat dit meisje hier haar best op heeft gedaan. Dit onderste plaatje is namelijk de originele Yuna ^^!
Tumblr_llv6kuvxcg1qbghoko1_500_large
Well, oké =]! Dit was het voorlopig even over Cosplay ^^!

Ik ben voor de rest gewoon benieuwd of je zelf in de Cosplay scene zit of zou willen zitten. En vind je het mooi ??

Verder hoop ik je een beetje geïnspireerd te hebben <3!

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Sommige zijn eigenlijk wel mooi, maar ik zou echt nooooit zo op straat gaan lopen xD. Maar het lijkt me wel gaaf als je ineens zo iemand in de supermarkt ofzo tegen komt hahahahah xD

    Liefs ♥
    lifeisjustmagical.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dankje voor je reactie, echt leuk! Jammer dat je een beetje 'lonely' bent, komt wel weer goed (: Ik ben niet zo van die stijl, maar wel echt grappig om te zien!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WAUWWWW I'M IN LOVEEEE <3 GEWELDIGE OUTFITS!
    soms droom ik ervan er zo bij te lopen, ze zijn namelijk zo orgineel, en knallend, maar absoluut niet lelijk!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dat meisje met de blauwe wimpers er mooi opstaan :)

    Ik heb een actie op mijn blog voor foto liefhebbers. Het is geen winactie, maar als je intresse hebt kijk je maar even. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het zo leuk! Zo apart, gewoon een totaal ander iets. Het inspireert mij op één of andere manier, ooglooks enzo. Echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ga naar elf fantasy fair is cosplay event ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten