Barcelona : Tips & Must go's

Eindelijk kan ik mijn review geven over Barcelona! Er was natuurlijk veel te ontdekken voor mij.

Must go ;
1. Park Güell
Top park! Gratis en het mooiste wat ik van Barcelona heb gezien! Je kan er lekker lang lopen en er is veel te doen. Henna tatoeages, op de foto met een straatartiest, naar de muziek luisteren van muzikanten of voor gewoon souvenirs kopen, het is echt leuk daar.
Park Güell
2. Camp Nou
Het grootste voetbal stadion van Europa moet je echt gezien hebben (zeker als je voetballiefhebber bent!). Je kan er van alles zien. Sowieso het stadion zelf, maar er is ook een museum binnenin, waar je de leukste dingen kunt zien.
Camp Nou
3. Passeig de Gràcia (winkelstraat)
Ik ben een meisje en ik houd van shoppen! Passeig de Gràcia is een prima plek om te winkelen. Super mooie winkels en merken (Gucci en Chanel bijvoorbeeld) zat. Zeker de moeite waard! En je zit trouwens ook dichtbij Casa Batlló (kunst huis van Gaudí).
Passeig De Gràcia
4. Mercat St Josep La Boqueria
Leuke markt waar je kwaliteits eten kan kopen. De prijzen zijn dan ook niet zo laag als ik eerst dacht (maar het is te doen hoor). Verder is het een hele aparte markt, want je ziet letterlijk van alles!
Mercat St. Josep La Boqueria
5. Sagrada Familia
Prachtig kunstwerk van Gaudí! Zoveel detail in een gebouw en Sagrada Familia is ook super groot! Je hoeft er niet persé naar binnen te gaan, want van buitenaf is het ook mooi. Daarbij zijn ze binnen nog bezig aan het bouwen van Sagrada Familia. 
Sagrada Familia

Restaurants ;
Het beste restaurant in die vijf dagen was : Bella Toscana (straat : Rambla del Raval). Het is een Italiaans restaurant, maar het is echt super kwaliteit. Ik ben twee keer in Italië geweest en heb daar de Italiaanse spaghetti gegeten. Nou de spaghetti is daar net zo lekker <3!


Criminaliteit ;

Die valt mee! Ik had natuurlijk eerst gezien, dat Barcelona op nummer 1 van de top tien zakkenrollers stond. Daar maakte ik mij toen zorgen over. Ik had natuurlijk wel een Canon camera gloednieuw mee. Dat is niet iets wat je kwijt wilt raken! Maar het viel echt mee!

Ik had wel een gesprek met mensen, die het wel hebben meegemaakt. Hun hadden het trouwens heel erg makkelijk gemaakt voor de zakkenrollers. Rugzak, tasje effe wegleggen als je met iemand praat, echt van die dingetjes. Je weet hoe je in Nederland op je spullen past, dus doe dat in Barcelona ook. Rugzak is geen aanrader. Gewoon een tas, die je voor je kan houden. Tas weg leggen en een gesprek hebben met een ander. Ook zoiets. Dan maak je het gewoon weg te makkelijk. Plak dan gelijk een blaadje met gratis meenemen op je tas. Je hoeft je geen zorgen te maken, maar doe alsjeblieft niet van die kleine dingetjes als een rugzak meenemen!

Extra weetjes ;

- In de kleine winkeltjes kan je nog wel een opgelicht worden. Ik wilde een Messi shirt kopen. Volgens die man was het maar 10 euro! Ik kwam de dag erna terug bij dezelfde winkel met dezelfde werknemer en ineens was de prijs 27 euro! Ik zei daar natuurlijk iets van en hij antwoordde daar op terug, dat dat zijn broer zou zijn...
- Neem als het om restaurants gaat niet de meest toeristische restaurants. Als je de wat minder toeristische en goedkopere restaurants kiest is de kwaliteit vaak beter dan de toeristische restaurants!
- Je zou beter water kunnen kopen in winkels, dan uit de kraan. Voor je eigen gezondheid. Het is natuurlijk een warm land.
- Natuurlijk is het met vervoer allemaal heel makkelijk om ergens te komen, maar het is veel leuker om te voet te gaan. Je ziet dan veel meer van Barcelona zelf!

Vervoer ;
- Metro
De metro is netjes. Er zit zelfs een TV in de metro. In vergelijking met Nederland lopen wij dus achter!
- Bus
Ook goed te doen. Het vervoer is allemaal netjes geregeld.
- Taxi
Bij een taxi geld eigenlijk hetzelfde. Toen ik erin zat, was het een schone taxi. Je zal er naar mijn idee geen spijt van krijgen.

Maar als het kan zou ik lopen aanraden, want zoals ik al zei : "Je ziet dan meer van Barcelona zelf."

Als u nog vragen heeft, stel ze gerust =]!

xx Katy ^^!

Reacties

Populaire berichten