Parc Güell

Parc Güell is zeker weten het leukste wat ik daar gedaan en gezien heb en het is ook nog is gratis! Het is een prachtig park en je kunt er zo lang lopen als je wilt ^^!
Bereid je wel voor op een lange wandeltocht naar boven. Het is ook heel steil, zo erg zelfs, dat er als je wat doorloopt bij een roltrap uitkomt die je omhoog helpt! Ik en mijn vader gingen in ieder geval met twee gezellige mensen mee, die al vaker in Barcelona zijn geweest. Toen we er bijna waren, kwamen we langs een plek waar ook veel cactussen met bloemen erin waren trouwens =P.
En uiteindelijk kom je langs muzikanten en andere straatartiesten. Er was een man, die een heel mooi liedje speelde op een steeldrum. Ik heb er een filmpje van. Dan hoor je het geluid ( en een Catalaan) als achtergrond en zie je het uitzicht, dat je in het begin al hebt over Barcelona.
Het is er in ieder geval heel mooi om door te lopen ^^!
Zoals ik al schreef, heb je veel straatartiesten en is er dus ook veel te beleven.
Zo kan je dus mega bellen maken, je kan met straatartiesten op de foto, sommige geven een act, je kan henna tatoo's laten zetten of gewoon souvenirs kopen.
Een van de leukere acts vond ik toch wel deze man met zijn piano spelende skelet =P. Er kwam ook echt piano geluid uit trouwens ^^!
De straatartiesten zien er echt super uit, vooral deze! Helemaal in het goud =D. Je zal je niet snel vervelen in dit park, want er is genoeg te zien en te doen ^^.
Natuurlijk is ook het werk van Gaudí te bewonderen ^^. Het was trouwens Gaudí's bedoeling om van dit park een dorp te maken. Het is het uiteindelijk niet geworden, dus nu is het zoals je waarschijnlijk al weet een toeristenplaats geworden.
Er zitten super veel vormpjes en tekeningen in het werk van Gaudí en voor zover ik het weet, is het net als bij Casa Batlló : alles is rond!

Ook waren er nog muzikanten, die het Rozenberg Trio na deden en die artiesten hebben best wel talent ^^. Ik heb daar ook een kort filmpje van. Op de achtergrond kun je ze horen en je ziet ze nog even, terwijl ik de omgeving filmde ^^.

Ik hoop dat, dit ervoor gezorgd heeft dat u graag naar Parc Güell wilt, want het is het zeker waard ^^! 

                                                                                              xxx Katy ^^!

Reacties

Populaire berichten