Casa Batlló

We hadden de Sagrada Familia gezien en nu wilde ik gelijk meer van Gaudí zien ^^. Dus we zijn gewoon overal gaan zoeken voor Casa Batlló. Je spreekt dat trouwens uit als Casa Batjo. Twee ll spreek je namelijk uit als een j. Heel veel Nederlanders (Inclusief me pa xD) spreken het gewoon als een l uit en dan kijken die Spanjaarden je grappig aan xD. Maar dan verbeter ik het. Zo ben ik dan weer wel, gelijk hebben is namelijk heel leuk ^^.
Het aparte aan Casa Batlló is, dat het er in het hele huis niks recht is. Alles is eigenlijk rond. Dat was ook het idee van Gaudí.
Als je op de foto klikt, wordt de foto groter en dan zie je de details beter. Bij de "vaas" kan je dan bijvoorbeeld gezichten zien =P!
Je kan er best veel zien. Feitelijk sta je gewoon in een kunstwerk =P. Dus genoeg om foto's van te maken ^^!
Elke kamer heeft een nummer, dus vandaar nummer 11 xD. Er zijn vele kamers daar =P.
Het gebouw is in ieder geval prachtig <3! En zoals je ziet is het een apart huis =P.
Eigenlijk net als bij de Sagrada Familia heb je zo'n miniatuur beeld ^^.
Hahaha stiekem reclame maken voor mijn blog xD. 

Als je daaronder kijkt zie je allemaal mini openingen in het huis. Dat is eigenlijk voor de frisse lucht =P. Je kan de luikjes ook dichtdoen, want de vormpjes passen precies op elkaar.

Er zitten in ieder geval lekker veel details in dit huis ^^!

Prijs 2011 : 18 euro.

Eerlijk gezegd vind ik het voor het huis een best dure entree prijs. Parc Güell is bijvoorbeeld veel mooier en leuker (naar mijn mening) en is gratis. Maar als je graag alles van Gaudí wilt bezoeken, zou ik zeggen gewoon doen ^^.

xxx Katy ^^!

Reacties

Populaire berichten