Zomervakantie + recept Lahmacun!

Jhee terwijl andere mensen misschien nog naar school moeten heb ik al zomervakantie! Het is best wel raar om me te bedenken dat ik dat nu al heb. Ik ben alleen maar bezig geweest met leren! Zoveel dat ik nu kan doen ^^. Ik ga morgen sowieso uitslapen en later een film kijken en wat popcorn maken ofzo =D! Gewoon lekker rustig beginnen ^^.

Vandaag ben ik effe met mijn ouders boodschappen wezen doen xD. Ja, ik wilde er gewoon even uit. Ik heb vakantie en ik heb wel lang genoeg in die kamer gezeten! Ik heb Turkse Pizza's gekocht en die heb ik met mijn zusje verder gemaakt. Dus ik ging uien snijden (Traan aanval o.O) en de tomaten en mijn zusje deed de kebab. De rest hadden we allemaal al. Gewoon die bodems erin gooien en klaar ^^! Ik vind Turkse pizza's zo lekker. Alleen dacht ik dat er veel meer in die pizza kon en kreeg ik die pizza haast niet dicht xD.

Lahmacun is eigenlijk de echte naam voor Turkse pizza. Deze pizza  is gemaakt van deeg dat belegd is met een mengsel van gekruid gehakt, ui,  verse tomaten en peterselie. De pizza wordt vaak bereid in een oven.
De pizza eet je eigenlijk als een wrap…..opgerold dus, met wat sla en knoflooksaus, maar ook kun je het natuurlijk in kleine stukken snijden.

Hier nog het recept ^^ :

Recept Turkse Pizza
Voor het deeg:
  • 1 theelepels gedroogde gist
  • 5 eetlepels melk
  • 2 eieren
  • zout
  • 2 theelepels suiker
  • 4 eetlepels boter
voor de vulling :
  • 2 uien
  • 1 kleine tomaat
  • 2 eetlepels verse peterselie, fijngehakt
  • 2 eetlepels boter
  • 1 kilo lams- of rundergehakt
  • zout & peper
  • paprikapoeder
  • knoflook
Strooi de bloem in een kom en maak in de midden een kuiltje. Doe de gist met de handwarme melk , de eieren ,wat zout , de suiker en de gesmolten en afgekoelde boter in het kuiltje en kneed van de ingredienten een samenhangend en soepel deeg. Verdeel het deeg in stukken ter grootte van eieren en laat het onder een vochtige doek 10 minuten rijzen. Pel voor de vulling de uien en snipper ze fijn. Dompel de tomaat even in kokend water en trek er het velletje af. Snijd de tomaat klein en schep de tomaat , de peterselie, de , boter , de uien, knoflook  en het gehakt door elkaar. Breng het mengsel op smaak met peper , zout en paprikapoeder.
Verwarm de oven voor op 180 C. Rol elke portie deeg uit tot een dikte van 1/2 cm en verdeel ze over 2 beboterde bakplaten. Strijk het vlees mengsel met een lepel op het deeg en laat het nog 5-10 minuten rijzen.Bak de pizza’s midden in de warme oven in 20-25 gaar. besprenkel de pizza eventueel met citroensap en serveer de pizza’s opgerold met wat sla en knoflooksaus.

Reacties

Populaire berichten