Solidariteitsdag.

Vandaag hadden we solidariteitsdag op school. Iedere leerling moest dan geld meenemen en dat zal dan naar de kinderen in Ethiopië gaan. Maar het werd dan wel een leuke dag voor ons, want we mochten twee dingen kiezen die we die dag wilden gaan doen. Ik koos Spaans en een workshop hiphop dansen. Ik vind talen heel leuk om te leren en wat dansles kan ik eerlijk gezegd wel gebruiken hahaha.

Bij Spaans gingen we woordjes en gesprekjes oefenen. Dus ik zou dan : "Me llamo Katy" (ik heet Katy) zeggen. En al dat soort dingen. Maar we gingen alles wel op een leuke manier leren. We gingen een heel leuk Spaans nummer zingen (Me gustas tú = ik vind je leuk). En het gaat dat over allemaal dingen die leuk zijn.


lyrics hier (als extra dan =]) :
Me gustan los aviones, me gustas tu.
Me gusta viajar, me gustas tu.
Me gusta la mañana, me gustas tu.
Me gusta el viento, me gustas tu.
Me gusta soñar, me gustas tu.
Me gusta la mar, me gustas tu.
Que voy a hacer,
Je ne sais pas
Que voy a hacer
Je ne sais plus
Que voy a hacer
Je suis perdu

Que horas son, mi corazón
Me gusta la moto, me gustas tu.
Me gusta correr, me gustas tu.
Me gusta la lluvia, me gustas tu.
Me gusta volver, me gustas tu.
Me gusta marihuana, me gustas tu.
Me gusta colombiana, me gustas tu.
Me gusta la montaña, me gustas tu.
Me gusta la noche, me gustas tu.
Que voy a hacer,
Je ne sais pas
Que voy a hacer
Je ne sais plus
Que voy a hacer
Je suis perdu

Que horas son, mi corazón
Me gusta la cena, me gustas tu.
Me gusta la vecina, me gustas tu.
Me gusta su cocina, me gustas tu.
Me gusta camelar, me gustas tu.
Me gusta la guitarra, me gustas tu.
Me gusta el regaee, me gustas tu.
Que voy a hacer,
Je ne sais pas
Que voy a hacer
Je ne sais plus
Que voy a hacer
Je suis perdu

Que horas son, mi corazón
Me gusta la canela, me gustas tu.
Me gusta el fuego, me gustas tu.
Me gusta menear, me gustas tu.
Me gusta la Coruña, me gustas tu.
Me gusta Malasaña, me gustas tu.
Me gusta la castaña, me gustas tu.
Me gusta Guatemala, me gustas tu.
Que voy a hacer,
Je ne sais pas
Que voy a hacer
Je ne sais plus
Que voy a hacer
Je suis perdu
Que horas son, mi corazón


Ik weet zeker dat ik Spaans later wil gaan leren op school =D.

Verder deed ik nog een workshop hiphop dansen met mijn zusje. En het was nog best lastig om alles bij te houden en te snappen. Er was ook geen spiegel, dus ik kon niet zien waar ik nou fout ging. Maar ik was niet de enige, sommige gaven het al op en gingen de macarena dansen xD.

Er waren ook nog kraampjes waar vrienden van mij  hun spullen gingen verkopen, waarvan de opbrengst natuurlijk naar Ethiopië gaat. Met 10 euro blijkt een kind uit Ethiopië al een jaar naar school te kunnen! Ik ben in ieder geval benieuwd naar de opbrengst van onze school.

Reacties

Populaire posts